Media lurade in mig i fotbollsfesten!

Okej, jag måste erkänna att jag också satt där. Framför Tv4 sport igår kväll. Klockan 19.00 närmare bestämt. Hade köpt en påse chips för stämningens skull. Till och med facebook-statusen innehåll orden el och classico.


Jag måste också erkänna att jag drogs med av mediehysterin kring hela matchen. El Classico har alltid varit en spännande händelse men det är långt ifrån varje år som jag lagt ifrån mig allt annat för nittio minuters La Liga. Och långt ifrån varje år som jag skrivit ett blogginlägg om matchen dagen efter. Men det är lite just därför jag gör just det. För det är inte heller varje år som det visas ett två timmar långt försnack innan matchen. Eller att tidningarna skriver om den varje dag minst en vecka innan. Vem vinner? Vilka avgör? Kanske viktigast av allt- spelar Zlatan? Det var ingen diskussion, detta var tidernas el classico och en av årets absoluta höjdarmatcher. Be there or be square.


Om matchen spelmässigt var vad som var väntat går ju att diskutera men media fick iallafall sitt Zlatan-mål. Sina rubriker, sina löpsedlar, sina eftersnack i röda soffor.  Och jag, som aldrig varit något större Zlatan-fan, kommer på mig själv med att bli riktigt glad när han lobbar in bollen. Stolt svensk. Jag som skulle heja på Real Madrid i protest mot allt det här. Men istället drogs jag med, för en kväll lät jag mig köpas.

Grattis! Messi såg inte allt för glad ut efter att Zlatan gj



Såg du matchen?










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0